Parking- Μία καινοτόμος λύση

munich-7To Μόναχο έχει μερικά προβλήματα που είναι κοινά σε όλη τη Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη. Οι ιστορικές πόλεις, όπου υπάρχουν στενοί δρόμοι, αντιμετωπίζουν πλέον πολύ σοβαρά προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, λόγω της στάθμευσης των αυτοκινήτων. Η πόλη του Μονάχου  αποφάσισε το 2004 να εισαγάγει μία σχετικά σύγχρονη λύση για τη στάθμευση για την επίλυση αυτών των προβλημάτων και έχει ήδη εγκαταστήσει ένα αυτοματοποιημένο, σύστημα υπόγειου πάρκινγκ στην Donnersbergerstraße στην περιοχή Neuhausen.

Η καινοτομία όμως και τα πλεονεκτήματα μπορεί να δει κανείς αμέσως με μια ματιά στην διπλανή φωτογραφία: όπου δεν υπάρχει χώρος για την κατασκευή συμβατικών σταθμών στάθμευσης πολλαπλών ορόφων, η κατασκευή «υπό-την οδό» parking είναι πράγματι η πιο αποτελεσματική λύση από άποψη κόστους σε σχέση με άλλα συστήματα και με βάση το κόστος ανά χώρο στάθμευσης. Η κατασκευή, όμως, σημαίνει τη μεταφορά του αποχετευτικού δικτύου, που είναι και το πλέον κοστοβόρο μέρος του έργου.
Ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων στο Neuhausen άρχισε τον Ιανουάριο του 2004 με την κατασκευή να κάνει έναρξη τον Οκτώβριο του 2004. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2006 (τα έργα οδοποιίας χρειάστηκαν δέκα μήνες και το σύνολο του έργου 16 μήνες από την έναρξη της κατασκευής). Η επένδυση για το έργο ήταν € 11.35m (45% σε σχέση με τα έργα εκσκαφών και ανα-διάταξης των δικτύων, το 30% για το σύστημα στάθμευσης και 25% σε σχέση με άλλα έξοδα) και καλύφθηκε κατά 50% από κρατική επιδότηση, κατά 25% από την προ-αγορά του 50% των θέσεων μόνο από κατοίκους της περιοχής και κατά 25% από τον τοπικό Δήμο που εκμεταλλεύεται και τις μισές από τις προσφερόμενες για parking θέσεις.

Το σύστημα  προσφέρει 284 θέσεις στάθμευσης. Η κατασκευή έγινε επί υπόγειας σήραγγας με διαστάσεις μήκος 121m, πλάτος 15m και βάθος 10μ. Υπάρχουν 284 θέσεις στάθμευσης σε τέσσερα επίπεδα με δύο σταθμούς μεταφοράς και τέσσερις ανελκυστήρες. Ο χρόνος εξυπηρέτησης για τα οχήματα είναι κατά μέσο όρο 120 λεπτά για την όλη διαδικασία.

Διαδικασία parking
Το Αυτοκίνητο (μέγιστη διάσταση 5.25m μήκος, πλάτος 2.2m ύψος 1,7 M) οδηγείται σε ένα από τις τέσσερις σταθμούς (Α έως Δ). Ένας συνδυασμός από σαρωτές λέιζερ και φωτοκύτταρα ελέγχουν το αυτοκίνητο και μία ρομποτική πλατφόρμα το οδηγεί αυτόματα στη θέση ανάλογα με τις διαστάσεις του. Κατά την διάρκεια των ελέγχων, ελέγχεται αν έχουν ξεχαστεί στο αυτοκίνητο ζώντες οργανισμοί ή επικίνδυνα υλικά. Ο οδηγός λαμβάνει μια κάρτα.

Η διαδικασία παραλαβής γίνεται από ένα οποιονδήποτε σταθμό του συστήματος. Το μόνο που απαιτείται είναι η εισαγωγή της κάρτας σε ένα από τα αυτόματα μηχανήματα του συστήματος και η αναμονή του για την παραλαβή του αυτοκινήτου από την ειδική ράμπα εξόδου.

Advertisements

Ένα Σχόλιο

  1. Η πραγματική καινοτομία νομίζω ότι βρίσκεται στον τρόπο που δίαλεξε η δημοτική αρχή του Μονάχου για να χρηματοδητήσει αυτό το parking. Εφ’ όσον δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεμονωμένους κατοίκους να αποκτήσουν σχετικά φθηνή θέση στάθμευσης (στο Φάληρο ζητάνε 30-40.000€), γιατί μια τέτοια ιδέα δεν μπορεί να εφαρμοστεί και εδώ?
    Έχω μόνο μια απορία. Ποιός είναι ο ιδιοκτήτης του χώρου κάτω από τους δημοτικούς δρόμους; Υπάρχει νομοθεσία που να επιτρέπει την εκμετάλλευσή του από τον Δήμο;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: