Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας- Ρυθμοί χελώνας

wind-energy-turbines-1Με ρυθμούς «χελώνας» προχωράει η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη χώρα μας, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα χαμηλά στη λίστα των ενεργειακών δυνάμεων της Ευρώπης. Αιτία της καθυστερημένης ανάπτυξης είναι το ίδιο το κράτος, εξαιτίας της ασυνεννοησίας και της επικάλυψης αρμοδιοτήτων ανάμεσα στα υπουργεία. Η νομοθεσία που ισχύει για τις ΑΠΕ είναι ελλιπής με αποτέλεσμα τα συναρμόδια υπουργεία να την ερμηνεύουν διαφορετικά και να υπάρχει αντιφατικότητα μεταξύ των αποφάσεων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», αυτή τη στιγμή υπάρχουν καθ’όλα ώριμες επενδύσεις ΑΠΕ ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ, οι οποίες όμως έχουν ανασταλεί εξαιτίας της γραφειοκρατίας και της απουσίας εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού. Και αυτά, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης…


Με βάση τα στοιχεία του Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, η συνολική εγκαταστημένη ισχύς των ΑΠΕ στην Ελλάδα, μαζί με τη συμπαραγωγή, φτάνει στα 1.060 μεγαβάτ. Τον Φεβρουάριο προστέθηκαν στο σύστημα παραγωγής νέα αιολικά πάρκα ισχύος 19 μεγαβάτ, φωτοβολταϊκά ισχύος 3 μεγαβάτ και 4 ακόμα μεγαβάτ από βιοαέριο και βιομάζα. Ωστόσο, τον ίδιο μήνα, η παραγωγή ενέργειας των ήδη εγκατεστημένων αιολικών πάρκων μειώθηκε κατά 7,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο αλλά στα μικρά υδροηλεκτρικά η παραγωγή αυξήθηκε κατά 11,5%.

Ακόμα, ως προς το βιοαέριο-βιομάζα, η παραγωγή μειώθηκε, παρά το γεγονός ότι η εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 12%. Από τα έργα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού-θερμότητας η παραγωγή υπερτριπλασιάστηκε ενώ αύξηση σημειώθηκε και στην εγκατεστημένη ισχύ των φωτοβολταϊκών.

Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εμπορική λειτουργία στο διασυνδεδεμένο σύστημα 931 μεγαβάτ. Επίσης, 208 βρίσκονταν σε δοκιμαστική λειτουργία, 283 διέθεταν εμπορική σύμβαση αλλά δεν λειτουργούσαν, 58 διέθεταν σύμβαση σύνδεσης, για 876 μεγαβάτ είχαν δοθεί άδειες εγκατάστασης ενώ τα 5.416 μεγαβάτ έφτασαν οι άδειες παραγωγής.

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Σήμερα, 19 Μαϊου 2009, πήγα στο υποκατάστημα της Wind στη στάση του τράμ Μεγάλου Αλεξάνδρου, στη Νέα Σμύρνη, και αντιμετώπισα ένα απίστευτο θέαμα.

    Ένας πελάτης της Wind είχε αφήσει το κινητό του από το Δεκέμβριο 2008 και μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να του πουν α) αν το εξέτασαν το κινητό του, β) αν βρήκαν τίποτα, γ) αν διορθώνεται το κινητό, δ) αν υπάρχει πλέον ή εξαφανίστηκε, ε) πότε θα του απαντήσουν, στ) πότε θα του ζητήσει κάποιος συγγνώμη γι’ αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά των υπαλλήλων της Wind.

    – Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί δεν είναι έτοιμο ακόμα το κινητό μου;

    – Όχι κύριε, θα πάρω τον αριθμό σας και θα σας καλέσω μόλις έχω κάποια απάντηση.

    – Τα ίδια μου λέτε εδώ και πέντε μήνες. Πέστε μου, τι συμβαίνει, το χάσατε το κινητό μου;

    – Δεν μπορώ να σας απαντήσω σήμερα κύριε, θα κρατήσω τον αριθμό σας και θα σας απαντήσω, μόλις έχω και εγώ μια απάντηση.

    – Και γιατί δεν παίρνετε κυρία μου εδώ και τώρα τηλέφωνο την τεχνική σας υπηρεσία και να μάθουμε;

    – Δεν μπορώ κύριε, θα πάρω τον αριθμό σας και θα σας καλέσω μόλις έχω κάποια απάντηση.

    – Θέλω να μιλήσω με τον Διευθυντή.

    – Εγώ είμαι η διευθύντρια.

    – Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί δεν είναι έτοιμο ακόμα το κινητό μου;

    – Όχι κύριε, θα πάρω τον αριθμό σας και θα σας καλέσω μόλις έχω κάποια απάντηση για το κινητό σας που μας δώσατε για επισκευή.

    – Μα τον έδωσα τον αριθμό μου πριν από λίγο στην άλλη την κοπέλα. Γιατί πρέπει να τον δίνω συνέχεια;

    – Κύριε το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πάρω τον αριθμό σας και να επικοινωνήσω μαζί σας μόλις έχω και εγώ κάποια απάντηση για το κινητό σας που μας δώσατε για επισκευή.

    – Με κοροϊδεύετε τώρα; Γιατί με εξαναγκάζεται να περάσω άλλη μια φορά, αφού μπορείτε να κάνετε ένα τηλεφώνημα αυτή τη στιγμή;

    – Kύριε, θα πάρω τον αριθμό σας και θα σας καλέσω μόλις έχω κάποια απάντηση για το κινητό σας που μας δώσατε για επισκευή.

    – Και ποιος θα με αποζημιώσει για το κινητό που χρειάστηκε να αγοράσω για να χρησιμοποιώ τους πέντε μήνες που με έχετε και περιμένω;

    – Να σας αποζημιώσουμε; Μα εμείς σας δώσαμε ένα κινητό χωρίς να το πληρώσετε.

    – Δεν μου το χαρίσατε. Είχα σύμβαση με πάγιο και γι’ αυτό μου δώσατε δωρεάν κινητό. Ήταν πληρωμένο δηλαδή από τα λεφτά του παγίου που πλήρωνα.

    – Μα έτσι συμπεριφέρεται η Wind στους πελάτες της;

    – Κύριε, θα πάρω τον αριθμό σας και θα σας καλέσω μόλις έχω κάποια απάντηση για το κινητό σας που μας δώσατε για επισκευή.

    – Όχι ρε! Δεν φεύγω από δω μέσα, αν δεν πάρετε τηλέφωνο και δεν μου δώσετε μια σαφή απάντηση.

    Έφυγα τρομοκρατημένος από το υποκατάστημα της Wind. Σκέψου να πέσεις σε τέτοια περίπτωση! Αυτοί που φταίνε δεν είναι οι φουκαράδες οι υπάλληλοι, αλλά αυτοί που τις έχουν δασκαλέψει και τις έχουν τρομοκρατήσει για να μιλούν επαναλαμβάνοντας τις ίδιες δέκα (10) λέξεις.

    • Αγαπητέ kim,
      την καταγγελία σας την έχουμε ήδη προωθήσει στο τμήμα on-line εξυπηρέτησης πελατών της Wind. Περιμένουμε, όπως και εσείς, την απάντησή τους. Ελπίζουμε ο βηματισμός τους να γίνει έτσι πιο γρήγορος από της χελώνας.
      Ευχαριστούμε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: